Agni Yoga Hellas

ΟΙ ΚΟΣΜΙΚΟΙ ΝΟΜΟΙ – 3

Uncategorized

Σε απόλυτη συνάρτηση με τους προηγούμενους νόμους είναι ο πανέμορφος νόμος στον οποίο θα αναφερθούμε τώρα. Ένας νόμος που καθρεφτίζει την καλοσύνη και δικαιοσύνη που βασιλεύει στον Κόσμο. Είναι ο Νόμος της Ιεραρχίας. Ιεραρχία είναι ελληνική λέξη –ιερός και αρχή: έναρξη, εξουσία, δύναμη, ανώτερη τάξη, υψηλότερο κλιμάκιο, κ.τ.λ. Ενώ η λέξη ιερή εκφράζει το απαραβίαστο αυτής της τάξης.

Αυτή η νομοτέλεια διέπει ολόκληρο το Σύμπαν. Στηρίζοντας την αρμόζουσα κοσμική τάξη, βάζει το καθετί στην πρέπουσα θέση, στην πρέπουσα βαθμίδα μιας ατέρμονης κλίμακας. Τι είναι εκείνο που καθορίζει αυτήν την θέση; Είναι ακριβώς η συνειδησιακή ανάπτυξη κάθε υπαρκτού όντος. Εδώ επικρατεί απόλυτη αξιοκρατία, χωρίς εξαιρέσεις και ειδικά προνόμια. Αν ο ιεραρχικός νόμος εφαρμοζόταν στις ανθρώπινες κοινωνίες, η ζωή πάνω σ΄αυτόν τον πλανήτη θα ήταν πολύ ευτυχέστερη.

Η Ιεραρχία είναι ευδιάκριτη στη δομή του Κόσμου με την εξελικτική διαβάθμιση των βασιλείων της Φύσης -ορυκτού, φυτικού, ζωικού, ανθρώπινου. Αυτή όμως είναι μια χονδροειδής αλλά και ατελής κατάταξη. Είναι ατελής επειδή περιλαμβάνει μόνο τα είδη εκείνα που αντιλαμβάνονται οι χονδροειδείς ανθρώπινες αισθήσεις, ενώ δεν περιλαμβάνει οντότητες όπως οι ντέβα και τα στοιχειακά. Και φυσικά στην κατάταξη αυτή απουσιάζουν Όντα πάνω από την ανθρώπινη εξέλιξη, παράλειψη η οποία αποτελεί πραγματικά τον λόγο και την ουσία της τραγικότητας του ανθρώπινου όντος.

Η λέξη «τραγικότητα» δεν ενέχει καμία υπερβολή. Δεν είναι σχήμα λόγου. Είναι μια υπαρκτή κατάσταση της ανθρώπινης ύπαρξης.

Πράγματι, είναι απόλυτα τραγική η αντίληψη ενός πλάσματος, το οποίο δεν έχει να περιμένει τίποτε καλύτερο από τον εαυτό του. Όπου το ατελέστατο είδος του είναι η κορύφωση της Δημιουργίας. Και όπου εκεί μπαίνει ένα αξεπέραστο όριο. Έτσι, κάθε προσπάθεια υπέρβασης του ορίου αποβαίνει μια ματαιότητα.

Ευτυχώς όμως, αυτή η τραγικότητα δεν είναι στην πραγματικότητα παρά μια πλάνη. Μια πλάνη όχι τόσο αθώα γιατί έχει καλλιεργηθεί μέσα σε πολλούς αιώνες από δυνάμεις που επιθυμούν σφόδρα την αποτελμάτωση του ανθρώπου, επειδή η τελειοποίησή του αποτελεί τον μέγιστο κίνδυνο για τις ιδιαίτερες επιδιώξεις τους.

Ούτε και ο άνθρωπος όμως συνιστά ανεύθυνο θύμα μιας σκοτεινής αποπλάνησης, καθώς έχει προικιστεί από τον Δημιουργό του με την ικανότητα διάκρισης του καλού και του κακού, μαζί με τη δωρεά της ελεύθερης βούλησης, δηλαδή τη δυνατότητα επιλογής. Η ελεύθερη επιλογή της ικανοποίησης προσωρινών χονδροειδών απολαύσεων και ωφελημάτων έναντι των ανώτερων, λεπτοφυέστερων κερδών βύθισε την ψυχή των ανθρώπων στο επίφοβο σκοτάδι της πυκνής ύλης. Και η ψυχή χάθηκε μέσα στο αδιέξοδο λαβύρινθο της απομόνωσης από το Ανώτερο. Το Φως της αληθινής χαράς έσβησε και ο άνθρωπος το αντικατέστησε με μάταια υποκατάστατα, πασχίζοντας με όλους τους τρόπους να κουκουλώσει τον τρόμο της καρδιάς του, αποφεύγοντας τη σκέψη του φοβερού τέλους.

Κι όμως όλη αυτή η τραγωδία, όλο αυτό το ψυχικό μαρτύριο είναι περιττό και απατηλό. Η σκοτεινή μαγεία μπορεί να διαλυθεί, όπως ένας εφιάλτης στο φως της ημέρας, όταν η ψυχή, η κοιμισμένη πριγκίπισσα, αφυπνιστεί και δει την πλούσια κληρονομιά της, τον πλούτο που μπορεί να χαρεί, αρκεί να το θελήσει.

Κάθε μεγάλη Διδασκαλία, στην ώρα της, διαδραματίζει τον ρόλο του αφυπνιστή ανάβοντας τους πυρσούς της και σαλπίζοντας το ευτυχισμένο κάλεσμα στην αληθινή ζωή. Τώρα λοιπόν έχει αντηχήσει ξανά το μεγάλο εγερτήριο ενόψει των επερχόμενων γεγονότων και ευκαιριών, αλλά επίσης και κινδύνων. Οι μεγάλοι αιώνιοι και απαραβίαστοι Κοσμικοί Νόμοι εκτίθενται στην ανθρώπινη συνειδητότητα ώστε η ανθρωπότητα -ή όσο τμήμα αυτής το θελήσει- να μην πορευτεί στα τυφλά αλλά με σοφία και ασφάλεια.

Ανάμεσα στους Νόμους υπέροχος είναι ο Νόμος της Ιεραρχίας που φανερώνει το μεγαλείο της Θείας Σοφίας και Δικαιοσύνης. Δίνει σε όλα τα όντα ανεξαιρέτως τη δυνατότητα τελειοποίησης και ανόδου. Δεν υπάρχουν φράγματα και στεγανά από τη μια βαθμίδα στην άλλη και η άνοδος είναι ελεύθερη για κάθε ψυχή που θέλει να το επιχειρήσει.

…συνεχίζεται