Όσα γράφει η Έλενα Ρέριχ για τη Φώτιση στην Επιστολή της της 5ης Σεπτεμβρίου 1935 θα ικανοποιήσουν τον νοήμονα αναγνώστη και θα λύσουν τις απορίες του ειλικρινούς αναζητητή. Η αλήθεια και η αξία των γραφομένων είναι προφανής στην απροκατάληπτη λογική, και εντελώς αναγνωρίσιμη σε καθέναν που είχε κάποια βήματα φώτισης.
Θα συμφωνήσουμε με την άποψη ότι η μεγαλύτερη σπουδαιότητα ανήκει στα λεγόμενα και όχι στον λέγοντα. Εντούτοις, εμείς δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την αυθεντία ενός προσώπου το οποίο έχει την πλήρη εμπειρία αυτών που εκθέτει, και στην προκειμένη περίπτωση του προσώπου που στράγγιξε το ποτήρι της πύρινης εμπειρίας κα που έχει κηρυχθεί Άνωθεν ως επίσημη Εκπρόσωπος της Άγκνι Γιόγκα και των Χορηγών της Διδασκαλίας αυτής. Έτσι, στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Λέγων (η Έλ. Ρέριχ) και τα Λεγόμενα (Άγκνι Γιόγκα) έχουν το ίδιο κύρος. Και το κύρος αυτό απορρέει από την ίδια τη Σαμπάλα.
Λένε ότι έχουν διαβάσει τη Διδασκαλία. Δεν αληθεύει ο ισχυρισμός. Έχουν, ασφαλώς, διαβάσει κάποιες σελίδες ή και κάποια από τα βιβλία, αλλά σε καμία περίπτωση όλη τη Διδασκαλία. Γιατί μόνον η άγνοια θα μπορούσε να κάνει τρομερές αμφισβητήσεις. Θα δώσουμε παραδείγματα.
Μας έχουν πει:
«Επιτέλους, η Έλενα Ρ. και η Έλ. Ρέριχ -δεν είναι κι αυτή παρά μια γυναίκα! Δεν έχει το αλάθητο!»
«Αναγνωρίζουμε την εγκυρότητα της Διδασκαλίας, αλλά όχι την Έλ. Ρέριχ.»
Κάποιοι πάλι ισοσταθμίζουν την οντότητα της Γιόγκι Έλ. Ρέριχ με την οντότητα γνωστής μέντιουμ που δέχθηκε διδασκαλία από μασκοφόρο πλαστογράφο του Αστρικού Κόσμου, όπου η πλαστοπροσωπία ανθίζει με αφθονία.
Ακούσαμε ακόμα και αυτό:
«Ναι, ολόψυχη αποδοχή της Άγκνι Γιόγκα και στην Έλ. Ρέριχ, όχι όμως στην Ουρουσβάτι»!!!
Λες και η Ουρουσβάτι είναι άλλο πρόσωπο από την Έλ. Ρέριχ. Και ούτε καν έχουν προσέξει – έχοντας, υποτίθεται, διαβάσει όλα τα βιβλία της Άγκνι Γιόγκα- ότι η Ουρουσβάτι αναφέρεται σε όλα, και κυριαρχικά στα 4 τελευταία βιβλία της Σειράς με τον τίτλο ΥΠΕΡΓΗΙΝΟ, όταν η Έλενα- Ουρουσβάτι έχει ολοκληρώσει το πείραμα-εμπειρία της Άγκνι Γιόγκα και αποτελεί πλήρες Μέλος της Λευκής Αδελφότητας.
Όταν αποκαλείται από τον Ίδιο τον Μαχάτμα Μ. «Τάρα» (=Γιόγκι), «Συνεργάτιδα», «Μητέρα της Άγκνι Γιόγκα», «η Ουρουσβάτι Μας», -«Εσύ που έδωσες δύο ζωές, διακήρυξε»- διαθέτει πραγματικά το αλάθητο και την απόλυτη έγκριση και ανάθεση της Ιεραρχίας, της οποίας ορίστηκε ως η αναγνωρισμένη Κήρυκας, η Φωνή της Σαμπάλα στην παρούσα φάση.
Και στους παραπλανημένους συνανθρώπους μας που προβαίνουν σε ανάρμοστες συγκρίσεις, με κάθε συμπάθεια και επιείκεια, επειδή πιστεύουμε ότι δεν τις κάνουν με κακή πρόθεση, θα συστήσουμε να διαβάσουν πολύ προσεκτικά τι λέει ο Μεγάλος Διδάσκαλος για τη διαφορά μεταξύ Γιόγκα και μέντιουμ, γιατί οι δύο αυτές ποιότητες βρίσκονται στον αντίποδα, και οι Διδάσκαλοι έχουν δηλώσει ρητά ότι δεν έχουν ποτέ συναλλαγές με μέντιουμ. Η σταθερή επικοινωνία με τον Ανώτερο Κόσμο προϋποθέτει το άνοιγμα των ανώτερων κέντρων (τσάκρα), πράγμα πολύ επίπονο και επικίνδυνο, που απαιτεί ειδικές συνθήκες και την εποπτεία Γνώστη Διδασκάλου.
Το μέντιουμ έχει κινητοποιήσει τα κατώτερα κέντρα, μέσω των οποίων έρχεται σε επαφή με τα αστρικά πεδία, τα πεδία της πλάνης και της εξαπάτησης. Η Επιστήμη του Πυρός προειδοποιεί: στις αστρικές σφαίρες διακινούνται ισχυρές σκοτεινές οντότητες, οι οποίες, για να παραπλανήσουν τα θύματά τους, υποδύονται ρόλους καλοσύνης, μιμούνται τους τρόπους της Λευκής Στοάς, και μπορούν να παρουσιαστούν ακόμα και σαν φωτεινές μορφές. Φυσικά, διαθέτουν μεγάλη γνώση των φυσικών δυνάμεων και οντοτήτων, καθώς επίσης μεγάλη επινοητικότητα και πανουργία.
Λοιπόν, το θέμα είναι τόσο σοβαρό που δεν χωράει επιπολαιότητες και τραγικές επιλογές. Επιτέλους, ας επιλέξει κανείς μια γραμμή πλεύσης, η μάλλον πτήσης, όπου η καρδιά και η λογική του οδηγούν, και ας την ακολουθήσει με συνέπεια. Αν δεν μπορεί ακόμη να πάρει μια τόσο σοβαρή απόφαση, πράγμα απολύτως θεμιτό, ας ψάξει καλά τα πράγματα, ας έχει όμως κατά νου ότι δεν μπορεί να πατάει σε δύο βάρκες, γιατί το αποτέλεσμα είναι διαμελισμός ή πνιγμός.
Πάντως, η Διδασκαλία προσδιορίζει επακριβώς ποιες Διδασκαλίες συνιστούν την ίδια γραμμή πλεύσης, γραμμή ασφαλή και καθοδηγούμενη από την Πηγή του Φωτός.
Αυστηρά όμως θα πούμε: Όποιοι, ενώ διατείνονται ότι αποδέχονται την Ισχύ της Άγκνι Γιόγκα, αμφισβητούν τμήματα ή Πρόσωπα της Διδασκαλίας θέτουν τους εαυτούς τους έξω από την Ατραπό και από την Αιγίδα της.
c