Πάμε σε μια άλλη κατηγορία ακατάλληλων ατόμων. Συναντήσαμε κάποιους, οι οποίοι έψαχναν για άμεσα αποτελέσματα ψυχικών δυνάμεων, «μυήσεις», και «φαινόμενα»! Για σοβαρή μακροχρόνια μελέτη, προσπάθεια και μόχθο ούτε λόγος. Θαύματα εδώ και τώρα!! Η μωρία και η αναίδεια που απαιτεί τα μέγιστα και ιερότατα έναντι πινακίου φακής, και ούτε καν- είναι πραγματικά για γέλια και για κλάματα. Δεν αξίζει να ασχοληθεί κανείς με τέτοια άτομα. Μπορεί μόνο να παρατεθεί η ολιγόλογη και αυστηρή φράση του Διδασκάλου: «Εσείς που θεωρήσατε αβάσταχτη την περίοδο της μάθησης, φύγετε, δεν σας χρειαζόμαστε!»
Η «περίοδος της μάθησης» περιλαμβάνει και την «διά βίου μάθηση» και την αυτοβελτίωση και την καλλιέργεια ορθών σχέσεων προς όλες τις κατευθύνσεις –προς τα πάνω, οριζοντίως και προς τα κάτω, δηλαδή με τα όντα όλων των βαθμίδων. Αυτά όμως δεν μπορεί να επιτευχθούν μόνο με τις εμπειρίες που προσφέρει η ζωή, χρειάζεται πρώτα απ΄όλα γνώση. Κυρίως η γνώση που αφορά τους τρόπους με τους οποίους λειτουργεί ο Κόσμος. Και αυτή είναι ακριβώς η Γνώση που παρέχει η Ιερή Διδασκαλία της Ζωής. Χωρίς αυτήν ακόμα και οι εμπειρίες και τα γεγονότα μένουν χωρίς κατανόηση, κι έτσι το κέρδος τους είναι αμελητέο.
Είναι πραγματικά λυπηρό ότι υπήρξε άτομο –με καλό υπόβαθρο σε γενικές γραμμές, ανήκει δηλαδή στην κατηγορία των χαμένων ευκαιριών- το οποίο υποτίμησε τη σημασία της Γνώσης, βάζοντάς την σε δεύτερη μοίρα, προκρίνοντας την «πράξη», εννοώντας με αυτό υλική συνεισφορά και χειρωνακτική εργασία!
Χωρίς να υποτιμάμε καθόλου αυτό το είδος πράξης, θεωρούμε ότι το ανώτατο είδος πράξης είναι ο πνευματικός μόχθος και ανώτατη προσφορά είναι η πνευματική βοήθεια. Και όπως παρατηρεί ο Μεγάλος Διδάσκαλος: «Μήπως ο Χριστός, υποδεικνύοντας την προσφορά στο συνάνθρωπο, είχε κατά νου καρέκλες και παλιά πανωφόρια; Η προσφορά εν πνεύματι είναι η ανώτερη προσφορά.»
Και αλλού προτρέπει: «Μάθε, μάθε, μάθε!» Και επίσης: «Αγωνιστείτε προς Εμένα».
«Μάθε» -αλλά τι; Εγκυκλοπαιδικές πληροφορίες; Video games; Ή μήπως πώς να κάνεις καλύτερες κομπίνες και απάτες; Η γνώση των θεμελιωδών της Ύπαρξης, των κοσμικών νομοτελειών, της σχέσης μας με τον Κόσμο –αυτή είναι η Γνώση που υποδεικνύεται και αυτή η Γνώση προσφέρεται από τα Μεγάλα Όντα. Γιατί μόνο αυτή η Γνώση μπορεί, εφόσον αφομοιωθεί, να οδηγήσει στην πύρινη μετάλλαξη. Και τι μπορεί να είναι σπουδαιότερο, χρησιμότερο και πρακτικότερο από αυτό το πνευματικό επίτευγμα;
Όσο για την προτροπή «Αγωνιστείτε προς Εμένα», δεν λέει κάτι διαφορετικό από την προηγούμενη. Πώς θα προσεγγίσεις Εκείνον; Μαθαίνοντας, αφομοιώνοντας και ταυτιζόμενος με τη Σκέψη Του, τη Σκέψη Του που αποτύπωσε στη Διδασκαλία την οποία έδωσε σαν το οδηγητικό νήμα της Αριάδνης για την έξοδο από τον θανατηφόρο Λαβύρινθο της αποπνευματικοποιημένης ζωής.
Εμείς, ως ομάδα ενταγμένη στην Άγκνι Γιόγκα, θεωρούμε την Διδασκαλία πρώτιστη αξία και πρώτιστο έργο ζωής. Είναι σταθερή και αμετάκλητη απόφασή μας και μέσα σ΄αυτό το πλαίσιο αγωνιζόμαστε για:
- Εκμάθηση και κατανόηση της Νέας Διδασκαλίας καθώς και των παλιότερων συγγενικών Διδασκαλιών
- Αμοιβαία στήριξη σ΄αυτή την πορεία
- Διάδοση της Διδασκαλίας μέσω βιβλίων και άρθρων
- Παροχή πνευματικής βοήθειας σε καθέναν που απευθύνεται σ΄εμάς
- Υπεράσπιση της Διδασκαλίας από παραχάραξη ή αλλοίωση και διαστρέβλωση είτε από αδαή ανευθυνότητα είτε από σκοτεινή σκοπιμότητα.
Δεν χρειάζεται να υπενθυμίσουμε ότι τα μεγαλύτερα Πνεύματα που περπάτησαν πάνω στη Γη κατήγγειλαν την άγνοια, την αμάθεια, ως την πηγή παντός κακού. Εξίσου όμως επικίνδυνη είναι και η ημιμάθεια που θεωρεί τον εαυτό της ως μεγάλη σοφία. Πόσες φορές δεν βρεθήκαμε αντιμέτωποι ατόμων που, έχοντας διαβάσει λίγες σελίδες –κι αυτές κακοχωνεμένες- από τον Ωκεανό της Διδασκαλίας ήθελαν να επιβάλουν την «άποψή» τους σε διάφορα θέματά της. Άποψη που κανείς δεν χρειάστηκε και πρωτίστως η ίδια η Διδασκαλία! Αλλά, «αμαθίη μεν θράσος…».
…συνεχίζεται